02 August, 2010

Pelancaran Bulan Kemerdekaan di SMKSMAB

Bertempat di Anjung Mutiara, jam 7.40 pagi...perhimpunan seluruh warga sekolah diadakan bagi melancarkan Program Bulan Kemerdekaan sempena sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 53. Acara perasmian dilaksanakan oleh Pn Hajah Dewi Rosnah bt Radin Suhadi, pengetua SMKSMAB.

Pn Hajah Dewi Rosnah menandatangani bendera gergasi yang berukuran 74 meter sebagai tanda merasmikan pelancaran bulan kemerdekaan peringkat sekolah.


Pelajar berbaris panjang bersama bendera yang telah diusahakan oleh Panitia Sivik dan guru ERT. Jalur Gemilang gergasi yang bakal dikibarkan di sepanjang bulan kemerdekaan ini.




Nyanyian lagu-lagu patriotik sambil mengibarkan jalur gemilang. Semoga dapat diserapkan nilai cintakan negara sendiri dijiwa semua pelajar SMKSMAB.







Selesai acara pelancaran Bulan Kemerdekaan, warga SMKSMAB terpaku sejenak apabila diumumkan hari ini merupakan Hari kelahiran Madam, dengan sepontan semua pelajar dan guru-guru menyanyikan lagu "happy bithday" beramai-ramai...memang nostalgik betul suasana ketika ini,.tak mungkin terlupakan oleh madam...selanjutnya bacaan doa khas buat beliau oleh Ustaz Khairul Bazli..melengkapkan lagi sambutan ulang tahun kelahiran madam yang ke 52....tahniah madam!

Inilah kek yang ditempah oleh Majlis Staf untuk sambuatan hari lahir Madam Dewi Rosnah. Semoga berbahagia selalu, sukses dalam sebarang pekerjaan dan menjadi manusia yang berbakti kepada agama, bangsa dan negara. Satu suasana dua agenda dilangsungkan pagi ini dengan jayanya...Pelancaran Bulan Kemerdekaan beserta sambutan hari kelahiran pengetua SMKSMAB yang disayangi.



Ogos kembali lagi bersama gema patriotik anak kelahiran bumi tercinta. Kini bendera gergasi telah dikibarkan di sepanjang pagar di hadapan sekolah. Megah sungguh Jalur Gemilang nan indah..lambang kesetiaan dan kecintaan kami..warga SMKSMAB padaMU..Malaysia.

2 comments:

  1. I will never forget these beautiful moments in my whole life...

    ReplyDelete
  2. it was really sweet n beautiful...I will treasure every moment....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails