02 January, 2013

SMKSMAB dilanda ribut,..

Sungguh pantas masa berlalu,..Disember sudah sampai ke penghujungnya untuk tahun 2012. Pelbagai peristiwa suka duka telah ditempuhi...SMKSMAB juga tidak berkecuali,..pada 22 Disember 2012 yang lalu bersamaan hari Sabtu,..suatu peristiwa yang tidak terduga telah berlaku iaitu kejadian ribut yang turut merosakkan sebahagian bangunan sekolah. Kejadian ini berlaku di saat pihak sekolah sedang bersedia untuk menerima kemasukan semula pelajar-pelajar setelah bercuti panjang.

Antara tempat yang menerima kerosakan yang agak teruk ialah bangsal meletak kereta, bilik pejabat, dan turut terlibat bilik-bilik darjah. Tindakan pantas Tuan Pengetua dan pihak pentadbiran sekolah membuat laporan kepada Jabatan Pelajaran Negeri telah membuahkan hasil yang pantas di mana semua kerosakan yang berlaku itu berjaya dibaiki dengan kadar segera sebelum sekolah dibuka. Alhamdulilah.




Stor penyimpanan peralatan PJK juga terjejas

Mungkin ini ujian terbesar untuk SMKSMAB bagi tahun 2012. Semua ini harus ditempuhi samada kita suka atau duka untuk menerimanya. Apapun Al-Bukhary tetap bersedia menerima sebarang dugaan dan akan berusaha mengatasinya. Budaya kerjasama yang telah tersemai sekian lama di sekolah ini perlu diteruskan. In Syaa Allah, 2013bakal menjelang dengan harapan segala urusan dipermudahkan Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails