14 May, 2011

AL~BUKHARY .... keluarga kerja yang mantap dan prihatin!

Dalam kesibukan menghadapi peperiksaan pertengahan tahun (PPT), pihak pengurusan SMKSMAB sempat juga mencuri ruang untuk menyampaikan sumbangan zakat kepada pelajar-pelajar yang memerlukan. Mereka dikenalpasti oleh guru kelas masing-masing. Peruntukan sebanyak  RM5,000.00 diagihkan dalam bentuk pakaian rasmi/koporat sekolah: track-bottom, t-shirt PJ, t-shirt Kokurikulum, vest dan tali leher. Diharapkan pelajar-pelajar Al~Bukhary yang kurang berkemampuan dapat tampil segak dan kemas seperti rakan-rakan yang lain.

Sepanjang minggu ini juga unit HEM menyampaikan sumbangan KWAPM kepada pelajar-pelajar yang dilanda banjir 2010. Strategi pihak pengurusan mengagihkan sumbangan mengikut tingkatan amat membantu melicinkan penyerahan. Untuk memudahkan lagi urusan, pihak sekolah meyediakan "sistem kaunter bayaran setempat" di mana para waris dan pelajar boleh terus menyelesaikan urusan-urusan lain bersama guru kelas masing-masing. Tahniah dan terima kasih atas kerjasama semua warga Al~Bukhary: staf sokongan yang mengira wang dengan tepat, penyelaras yang membuat pendaftaran yang lancar, guru-guru kelas yang mengendalikan kaunter dengan sistematik, para waris yang tenang dan sabar dan para pelajar yang berdisiplin.

Di celah-celah itu juga, unit kurikulum berjaya menganjurkan satu lagi LDP berbentuk "micro-teaching". Hasrat saya sebagai pengurus kurikulum ialah agar para guru sentiasa dibajai dengan pelbagai strategi dan pendekatan alternatif dalam P&P. Saya juga telah bersedia untuk menyampaikan motivasi XPLUS sebagai pembuka tirai, tetapi atas nasihat doktor saya diminta pulang berehat. Terima kasih sekali lagi kepada staf yang menghantar saya ke hospital dan pulang ke rumah.

Hari ini saya masih "mc" namun minda saya ligat membayangkan penganjuran Kejohanan Balapan dan Padang yang akan dilaksanakan bulan depan di Stadium Darulaman..satu venue yang mengujakan. saya yakin kita boleh laksanakan dengan baik.

Saya amat bersyukur mempunyai keluarga kerja yang mantap dan prihatin!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails