13 April, 2011

Selamat Bersara Tuan Pengarah Jabatan Pelajaran Kedah.

Tanggal 13 April 2011, Tuan haji Abdullah Bin Saad, BCK, akan menamatkan perkhidmatan perkhidmatannya sebagai Pengarah Pelajaran Negeri Kedah. Beliau telah memulakan tugasnya sebagai Pengarah Pelajaran kedah mulai 1 November 2010 bagi menggantikan Tuan Haji Shahidan Bin Abdul Rahman yang telah bersara pada 18 Oktober 2010.

Pada Selasa 12 April 2011, Tuan Pengarah Pelajaran Kedah, Haji Abdullah Bin Saad sempat menghadiri perhimpunan Rasmi Kokurikulum SMKSMAB. Beliau sempat memeriksa perbarisan pelajar-pelajar pada hari tersebut.  


Tuan Pengarah Pelajaran sempat memberi ucapan terakhir beliau kepada pelajar-pelajar SMKSMAB. Sudah tentu banyak pengalaman yang beliau perolehi disepanjang tugasnya dapat dimanfaatkan untuk kebaikan semua pelajar.







Pasukan Tambor yang selalu menjadi pengiring Majlis Sambutan peringkat sekolah, daerah dan kebangsaan.
 Sekitar Majlis Sambutan Persaraan Tuan Pengarah Pelajaran Negeri Kedah di Bangunan MBAS

Kehadiran Tuan Pengarah disambut oleh Pegawai-pegawai dari pelbagai jabatan.

Pelajar-pelajar SMKSMAB yang menyertai Sambutan Persaraan Tuan Pengarah Pelajaran di Bangunan MBAS sebagai pasukan kompang. 
SMKSMAB ditugaskan sebagai AJK sambutan dalam Majlis Persaraan Pengarah  Pelajaran. kelihatan Tuan Haji Abdullah bersalamanan dengan wakil dari pelajar-pelajar SMKSMAB.
Wakil dari guru-guru SMKSMAB yang menyertai Majlis Sambutan Persaraan Tuan Pengarah.
Semoga Tuan Pengarah Pelajaran yang akan bersara mulai 16 April nanti akan dikurniakan rahmat dan kesejahteraan di sepanjang kehidupannya. Selamat Bersara. Terima Kasih atas segala jasa baik yang telah disumbangkan di sepanjang perjalanan tugasnya di bidang pendidikan. Terima kasih.

1 comment:

  1. Saya bangga menjadi pelajar SMKSMAB...terima kasih cikgu FAUZIAH

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails