25 July, 2010

Satu Hari Satu Hospitaliti

Bertempat di Sek Men Vokasional Kangar pada 24 Julai lalu berlangsung satu program yang dinamakan "Satu Hari Satu Hospitaliti" anjuran pelajar-pelajar semester 5 dan 6 kursus Hotel & katering dari Politeknik Tuanku Syed Sirajududdin. Peserta program ini terdiri daripada pelajar SMK Vokasional Kangar dan pelajar Khas (cacat pendengaran) SMK Syed Mohamed Al-Bukhary. Bertujuan untuk membuka minda golongan OKU, program ini memberi peluang pelajar terlibat menunjukkan bakat mereka setanding dengan manusia normal yang lain. Antara aktiviti yang dijalankan adalah seperti demonstrasi hiasan kek, Mocktail, pertandingan lipatan Napkin dan pertandingan Table setting.


Unit Pendidikan Khas SMKSMAB telah menghadiri program ini dengan bilangan peserta seramai 8 orang. mereka diiringi oleh 3 orang guru pengiring iaitu En. Taufik nasution b. Ismail (Penyelaras Pendidikan Khas), Pn Naimah bt Isa, Pn Zurina Norazah dan Cik Munirah.




Pelajar khas dari SMKSMAB yang menganmbil bahagian dalam Pertandingan Menghias Kek iaitu Mubarak dan Amirah fasihah. Mereka berpeluang menunjukkan kemahiran setanding dengan peserta lain, walaupun tidak berjaya meraih tempat utama mereka tetap juara di mata kita semua. Syabas dan tahniah.

1 comment:

  1. Interesting outing. Let's organize more...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails